de Staat


het oog wil ook wat
augustus 5, 2008, 12:56
Filed under: In en om de tuin | Tags: , ,

Het is ondertussen 4 jaar geleden dat ik me mijn huidige bril aanschafte (theo sirocco), ze is dus dringend aan vervanging toe … omdat ik goesting in iets anders heb en omdat Mr. Sirocco er al 3 jaar wat belabberd uitziet.

Belabberd, ja. Theo-verf houdt namelijk niet van theo-brillen… en ik weet dat blank metaal schoon kan zijn, maar ik wil geen strippende bril op mijn neus. Dat past mij niet, ik ben zo niet.

Ik was nochtans gewaarschuwd, mijn broer heeft hetzelfde voorgehad… maar als je na zes uur bij de brillenman eindelijk een montuur vindt dat je 1/ mooi vindt, en waar 2/ je voorgeschreven glazen in passen zonder aan zijkant dikker te zijn dan een halve centimeter (met een dioptrie van -9 en meer krijg je dat soort toestanden)… dan ben je niet meer zo kritisch en denk je, “naah, dat herspuiten ze wel in garantie”, want weet je, “theo loves you”… helaas, de waarheid is anders (ik ben het meermaals gaan vragen)… op! je! buik!

Maar iets nieuws dus…
En omdat mijn brilglazen duur genoeg zijn (ik verwacht iets van een 300 euro) staat morgen een oogartsbezoekje op het programma, zo kan het één en ander gecombineerd worden.

En daarna gaan we kiezen.
Volgens Pearle (waar dames blijkbaar ook ook een sik mogen hebben) kies ik best…

humm, hoekig, dat past mij wel, maar bij het vermijden van kleine modellen kom je meestal in de categorie-van-de-dikke-glazen.
En qua kleur… heb ik nog geen enkel idee, misschien blauw, misschien ook niet, nu is het een een soort middenoranje-met-metaalglans, en dat vond ik wel schoon, maar verandering mag… een brillenwinkelwandeling kondigt zich aan.

8 reacties so far
Plaats een reactie

Zo te zien ga je voor een totale make-over, marc. Lange zwarte haren en gestifte lippen. Is de volgende stap een operatie?

Reactie door elke

Ik heb het trouwens een beetje gehad met theo. Al die speciaaldoenderij… Heb je die zonnebrillen-met-net al eens goed bekeken? Gutochgut.

Reactie door elke

-9 is wel zwaar. Heb je al aan een oogcorrectie gedacht of lenzen?

Voorbije weekend heb ik eindelijk een bril gevonden naar mijn smaak. Zwart montuur, redelijk rechthoekig, relatief groot en volgens de verkoopster nogal sixties. Het soort nerd-bril dat hip is maw.

Mijn glazen waren ook al een slordige 200 euro (-2,25 astigmatisme is blijkbaar niet courant).

Reactie door sezaar

Ik heb -3,5 en heb mijn brillenglazen een stap laten verdunnen. Is dat bij jou ook niet mogelijk (ze worden dan wel nog wat duurder) of laat je die al verdunnen?

Ik heb ook ’n hoekig model, uit de Iyoko Inyake-collectie. Bleek bij aanschaf niet ’t goedkoopste modelletje te zijn, maar aangezien ik van plan ben er weer ’n aantal jaar door te turen…

Reactie door Zita

Gewoon je goesting doen , gewooooooooooooooon je goesting doen…

Reactie door Nes

en? wat is het geworden?

Reactie door elsje

Amai zeg, en die monturen van Theo zijn toch helemaal niet goedkoop?

Ik draag een bril sinds mijn veertiende en ik denk dat alle monturen tot nu toe van Kinto waren. Helemaal niet duur en mijn pa (die ook een Kinto draagt) kreeg zelfs een nieuwe montuur toen de verf na iets meer dan een jaar begon af te bladeren.

Er is veel kans dat ik binnenkort ook weer in de winkel sta om een nieuwe montuur te kiezen. Makkelijk is anders. Het is ook een vrij belangrijke beslissing want die bril staat alle dagen op je neus te pronken.

Veel succes met je zoektocht naar de ideale montuur.

Reactie door Linn

@ Zita: heb het eens opgezocht, en blijkt dat een iyoko inyaké-bril voorlopig aan het willen is (die schone geplooide uit deel 2 van ‘marc kiest een bril’)

@ Linn: de akarti-bril die in m’n top 3 staat hoort blijkbaar tot de Kinto-familie. Heel schappelijk van prijs idd.

Reactie door Marc




Geef een reactie

