de Staat


don’t mention the wonder of we knowing you
juli 28, 2008, 17:58
Filed under: Blog / het internet | Tags:

Lintjestijd! (ja, hier ook)

Als ik de verhalen mag geloven komen scouts na hun Tour of Duty met een shirt vol opnaaistofjes thuis… (intermezzo: wat doen die als ze uit hun hemd groeien? Of is hun outfit de hemd-variant van de tripp-trapp stoel?) … Die coat of many colours, daar hebben ze voor moeten werken, moeite doen…

Zelf heb ik nooit bij de scouts gezeten, wel bij de chiro… tegen mijn goesting en dus nooit met overgave. Behalve die ene keer, op kamp, er was een fotozoektocht georganiseerd… een soort reality multiplayer 3D-locatiejager (voila, de Game-generatie weet ook weer waar het over gaat) … en daar was ik dus eens goed in… en kreeg na afloop een kartonnen medaille (ja, met de wafelstructuur zichtbaar aan de zijkant)… in het geel geschilderd dan nog (was de goudverf op?)… We woonden dan wel in een sociaal achtergesteld gebied, maar… Karton! Geel! Geschilderd!… de gemiddelde 10-jarige verwacht meer! (en is zelden content met wat hij krijgt)… Na al die -weliswaar moeiteloze, maar dat doet er niet toe- moeite! grmpf!

Eenderhoe, het is bij dat ene kartonnen lintje gebleven…
(voor de dramatiek vergeet ik even mijn 50m zwembrevet, die opnaaistukjes die je na sommige wandelingen krijgt en die echte medailles die iedere deelnemer na sommige massalopen krijgt)
… tot afgelopen weekend ook hier de (haal even uw beste Italiaanse accent boven) “Brillante Weblog Premio 2008” binnenviel (nieuw intermezzo: over je italiaanse accent: iedereen is zo begonnen, wanhoop niet, nog niet). Maar die award dus, die kwam deze richting uit, tot 2x toe zelfs! Met oprechte dank maar ook gezucht richting Pironik en Margo.

Gezucht ja, want het toeval wil dat die award hier ter kantore al een gespreksonderwerp was geweest. En dat ik ons Elke toen gevraagd/gesmeekt/bevolen heb die niet naar me door te sturen. Ze had ‘m nog niet gekregen, maar dat was een kwestie van tijd (ik kreeg gelijk).

Dat Italiaanse intrigeerde me wel, ik dacht namelijk eerst dat een briljante nederlandstalige initiatiefnemer (m/v) zo de grap van het jaar wilde lanceren (briljant met schrijffout, ha!).
Om de oorsprong van de award uit te vissen klikte ik dan maar een eind tegen de richting in… De eerste 4 blogs op mijn weg kende ik zowaar nog, en 5 klikken verder kwam ik een scrapland… bent u daar ooit geweest? Bij de eerste dacht ik nog, wow, zie, zelfgemaakte postkaarten, misschien iets voor Linn… maar er blijkt dus een heel scrap-universum te bestaan. Na 18 klikken brachten die me in Nederland, 9 later zat ik in duitsland, en 1 klik verder in Italie. Daar verliet hij na een klik of 2 de scrapbook-wereld en ging hij onder in msn-spaces van pubermeisjes (verwacht roze, glitters en kilo’s animaties)… waar Internet Explorer zijn tanden op brak en uitviel. 😀

Maar allez, zie, ik zal dat toch ook eens doen…
(mijn getipten moeten zich tot niks verplicht voelen)
Efkes de regels overlopen:
– vermelden van wie je de award kreeg (done)
– het prentje plaatsen (done)
– zelf 7 andere bloggers gelukkig maken (aha! hieronder)

7 blogs die de moeite zijn, alfabetisch:
(pironik, en margo kan ik door die ‘andere’ hierboven niet kiezen, maar zij vergeven me dat, en jullie bezoeken hen toch hé)

  • Dirk (houbi) (curieus geval)
  • Elke (een jaar vrolijkheid) (grappig, zelfs als dat niet de bedoeling is)
  • Harry (harry prenger) (de muziekblog die u altijd al wilde lezen maar nooit vond, ontdekt via marian)
  • Linn (binnenstebuiten) (al is ze met de vakantie wat stilgevallen, allez-hup, meisje)
  • Matthias (netsensei) (leutige linken, muziek, techtalk-waar-ik-overlees, en bruggelink)
  • Nes (loggness) (beste nieuwkomer, vers in de vrolijkheidscategorie)
  • Sophie en Pieter-Bas (leven op pluto) (de beste nederland-link en een frisse kijk op ons belgenland)

en over de titel:
Komt uit Daan’s “Simple”, nu ook op de muxtape (en op het album Profools).


4 reacties so far
Plaats een reactie

dank u, marc. Slim gezien, zo moet ik je niet terug-complimenteren😉

Reactie door elke

Merci Marc, t’is fijn om in een vrolijkheidscategorie te zitten!!!

Reactie door Nes

Ahum, ik las dus eerst linntjestijd in plaats van lintjestijd. Ahum, maakt dat van mij een egocentrist of narcist of zo? Ik hoop van niet…😉

Het is trouwens fijn om mezelf in dat lijstje te zien staan.🙂

(Je hebt overigens groot gelijk dat ik weer eens in actie zou moeten schieten. Ik ben tegenwoordig te lui om te bloggen. Het is triestig.)

Reactie door Linn

[…] Ionesque, die me bedenkt met het epitethon “(curieus […]

Pingback door houbi.com / blog » Happy puppy




Geef een reactie

