de Staat


Bienvenue chez les Ch'tis
juli 27, 2008, 09:47
Filed under: Film / TV / Radio

Kort verslag:
Had ik even een vooroordeel opgedaan zeg!

Minder kort verslag:
Het is zomer, en in de zomer worden films met volgende woorden in de omschrijving geschrapt: depressief, melancholie, bitter, emo-film (geen bleitfilms!) … en alles wat ook maar in de buurt komt.

Om die reden viel er in de Lumiére dezer dagen niks te zien. Net nu ik 4 kaarten kocht aan voordeeltarief. Ja, ze hadden ook nog Bienvenue chez les Ch’tis. En daar sprak iedereen van moet-je-gezien-hebben over, dus trok ik weken geleden google open en kwam op de officiële website terecht.
Daar staan film-filmjes op, en die werden bekeken.
– filmpje 1 was met een ouwe vent die zichzelf graag bezighoorde (soms mag dat)
– filmpje 2 was met een bazig omaatje (soms mag dat)
– filmpje 3 was een restaurantscene waarbij de ch’taal-uitgelegd werd (soms mag dat)
Het probleem bij alle filmkes was: met dat rare accent begreep ik niks nauwelijks wat er gezegd werd… en grappig of overtuigend waren ze daardoor allerminst. Niks voor mijn te-zien-lijst dus.

Maar zie, op een vrijdagnamiddag laat ik me al eens overtuigen door getuigen, en ja… tja… allez, helemaal chacha dus.
(al was het de eerste 10min doorbijten)

.

(en sinds vandaag spelen ze Wall-E, en die wil ik wel zien, volgende week ofzo)

4 reacties so far
Plaats een reactie

I told you so!
Ik vind dat dat een kreem verdient dees week.

Reactie door elke

Ik wil ook nr die film met de kleine. We kunnen er misschien een groepsuitstap van maken,.Elke? Wel nog deze week, daarna moet ik weer arbeiten…

Reactie door Nes

Ik zag hem al, Nes. En volgens mij moeten ze toch wel Frans kunnen verstaan om hem grappig te vinden.

Reactie door elke

Ik denk dat ons Nes het over Wall-E heeft, Elke.

Reactie door marc




Geef een reactie

