de Staat


Beste mevrouw Eierboer,
juli 22, 2008, 21:32
Filed under: 1+1=11 | Tags:

Langs deze weg wil ik u graag bedanken. Als het moet met weidse gebaren die de grootste 22juli-eer tot bij u moeten brengen.

Want weet u Boerie (ik hoop op dit moment dat u vrouw bent, en schoon -lang- zwart haar hebt, en geen go-pass gebruikt) … de dinsdag is hier over het algemeen de geestigste werkdag. Helaas stak de het bouwverlof daar vandaag een stokje voor, of liever zij probeerde dat. De hele dag door probeerde iedereen er het beste van te maken… collega’s E en S namen me mee pita eten, de comptoirkerel vroeg vriendelijk of we uit onze bek wilden stinken (dat wilden wij, en zo geschiedde)… ik werd (ook) Fan van Frank, want die had de zon gevonden (en uit haar bed gekregen) … en bij het thuiskomen waren er buren aan het barbecuen, en weet u boerietje, ik hou er van tijd tot tijd wel van een BBQ-geurtje in het wild tegen te komen …
(op dit moment denkt een mens “mooi-mooi, het komt nog helemaal goed”)

Helaas dan (opnieuw) … rampspoed ende ongeluk …

Bij thuiskomst bleek het brood zichzelf niet vermenigvuldigd te hebben! De wijkagent moet getipt geweest zijn want die stond net als Lisette-van-naast-de-deur van achter zijn hand te spreken (tegen elkaar dan nog!) … maakten ze zich zorgen, voelden ze het ontij, of vezelden ze over Sabine, en hoe ook zij ‘Franks werken’ zagen? Ik heb het niet gevraagd, ik ging om brood, Boerietje … jouw brood nog wel! Besteld maar blijven liggen. Het laatste van de dag, het 5-voor-6-brood. Mijn brood werd een multigranen-adoptiebrood… en jij maakte mijn dag, meisje, waarvoor dank … tot de volgende keer.

Liefs,

Marc

(en mijn excuses als u een meneer Eierboer blijkt te zijn, of gewoon dé eierboer)


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

