de Staat


Terschelling 2008 (2/3)
juli 10, 2008, 16:54
Filed under: Op reis | Tags: , , ,

22 juni 2008…
Festival?
Aangezien dat Oerol-festival (dat daar bezig was) vooral om theater (in de breedste zin van het woord) draait, en ik daar niet voor gekomen was… was het na het ontbijt fietstijd… de omgeving verkennen zeg maar.

Wat er te zien was
Geen oranje, ik weet niet hoe ze het klaargespeeld hebben, maar alles was weg.
Het dorp (midsland)


Representatief dorpszicht met verspreid groen (en rood)

De zuidelijke flank van het eiland is plat, Nederland-plat, afgezoomd met dijken, en met ingestrooide schapen, en koeien, en zwarte paarden (wat hebben de andersgekleurde misdaan?).


Uitkijkschaap


Formerum
Die twee aankomende fietsers gingen hun zwaarbepakte fietsen even de dijk opduwen (en dat lukte)
Aan de horizon: de eerste duinenrij.


Van de dijken ging het landinwaarts, tot aan die eerste duinenrij. Onderweg kocht ik me ook een kaart, omdat in het wilde weg rondrijden wel even leuk is, maar niet praktisch om je dag in te delen, er viel die namiddag namelijk nog iets anders te beleven.
Over de foto: Elvis leeft!


Zicht vanop de toegang tot het Heartbreak Hotel, een strandcafé aan de noord-oostelijke kant van het eiland, met op de achtergrond dezelfde duinenrij als 2 foto’s hoger (maar dan van de andere kant gezien).

Het land tussen beide duinkammen was een soort van heide waar een aantal kuddes min of meer vrij in rondliepen. “Hou tenminste 25m afstand tov de kuddes” stond er op bordjes… en toen stonden die beesten op het fietspad, bij een bankje (het zal de hangjongere-variant geweest zijn) (en anderhalve meter afstand lukte ook).


360° panorama (klik voor groter beeld)


Boskunst, neem ik aan.

Samengevat: ik heb dat hele eiland afgefietst… om in de late namiddag roodverbrand in het hotel aan te komen (zonnecrème, dat was ik dus vergeten, zucht). Snel iets eten en dan terug naar de Westkant van het eiland. Op het groene strand (het bestaat) trad Zita Swoon namelijk op. Net voor hen stonden De Nits. Ik zag daar de laatste song van en kwam na afloop (de) Stef tegen, hij stelde voor na het optreden nog wat bij te babbelen in de backstage, “je loopt er zo binnen” zei ‘m, “er is toch geen security” (dat bleek later wel anders, en dus geen mini-interview). (voor wie dat wil: hier mijn verslag van dat optreden).


Houten man (klaas?) bij ’t Groene Strand

2 reacties so far
Plaats een reactie

Hmm, ik moet dringend ook eens naar Terschelling.

Reactie door Linn

als je weidsheid zoekt, of een uitgerokken versie van het zwin (zonder vogels) … is terschelling the place to be …
Zelf heb ik het idee dat het weekend net iets te kort was, maar een hele week dan weer net iets te veel van het goede was geweest, daarvoor mist het een stad (of diversiteit – ja, de hedendaagse toerist is veeleisend).

Reactie door Marc




Geef een reactie

