de Staat


Gerda
mei 29, 2008, 11:15
Filed under: Werk | Tags:

Herfst,
het is altijd een beetje herfst op mijn bureau.
Een zee van blaadjes doet dienst als kalender, notablok en to do-veld. Daartussen moet er ergens een blauwe stylo liggen, 2 fluostiften, een vulpotlood, zo’n pritt-correctieroller, en alles goed gaat ook een ont-nieter en een gom, al zijn die laatste wel eens een paar dagen vermist.

Dit alles tot begrijpbare ergernis van ons Gerda, voormalige loopvrouw (een marathon in minder dan 4 uur!!) en hoedster van de properheid ter kantore. Alhoewel ze haar ergernis niet expliciet uitspreekt, geeft ze wel hints die tot enige orde moeten aanzetten. Zo verscheen er enkele maanden geleden ineens een kommetje… om die nietjesfretter, gom… de navulnietjes, paperclips, en de rekkers (munitie moet je altijd bij de hand hebben) samen te houden… en een paar weken geleden kwam er ook een stylobakske. Vraag me niet waar ze dat gevonden had (ik deed dat ook niet), maar het zag er ‘echt’ uit, tekenbureel-echt.

En eerlijk, het gebruik ervan loopt niet altijd zoals het zou moeten (het is wennen na al die jaren) … maar meestal lukt het.
En met die blaadjes komt het ook wel goed … ik heb de hoop opgegeven er ooit een nest egels onder te vinden… (het moet, voor Gerda)


2 reacties so far
Plaats een reactie

Ah, is ’t gij die altijd mijn vulpotlood komt pikken?!

Reactie door elke

Ik ben van Barcelona…

Reactie door Marc




Geef een reactie

