de Staat


Ooit krijgen ze tanden en heten ze spike
april 24, 2008, 22:33
Filed under: Sport | Tags: ,

Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik
Ik wil ik wil ik

een nieuwe bril (omdat de huidige zijn kleur verliest), wat extra broeken (voor de afwisseling), een stel gewone schoenen (omdat de huidige niet meer zijn wat ze waren) , een stel loopschoenen (om voorgaande reden, maar dan erger), een vakantie-met-reis-en-goed-weer-en-gezelschap (omdat het ondertussen bijna 12 jaar geleden is, en de zon wel eens wil zien ondergaan in Cusco, of Tarifa, of Toulouse, of Kopenhagen, of ergens anders)

Vandaag kon er alvast 1 post geschrapt worden:
de loopschoenen werden binnen gedaan.

Het was eigenlijk de bedoeling om na de knietoestand eerst een dokter te bezoeken, maar aangezien ik vorige week mijn afspraak vergat en een nieuwe alweer een maand verder werd voorgesteld … heb ik de doktershulp geschrapt en mijn hoop op goeie allesoplossende schoenen gericht. (en dan heb ik het niet over de oplossende methodes van Andras Pandi)

New Balance 856

de demping! de demping!
De vorige schoenen (zie prentje hierboven) zagen er dan nog wel ok uit, maar de demping!, de demping! … quasi onbestaande, vrienden…

Vervanging was nodig, hoognodig, Nu-nodig
… en daar ging getest aan vooraf
… eerst op een loopband-met-voetcamera (ge kunt nadien de film bekijken) om zien of ik mijn stappers een beetje recht zet want voor elk soort voetafwikkeling is een er een ander soort schoen… mijn enkels bleven extreem recht, “de referentie” zij de winkelman, “alweer” smeet ik hem terug, neutrale schoenen zouden de mijne worden, het pasproces kon starten.
Schoenen aan, parking op, toertje lopen, schoen wisselen, parking op, stukske lopen, schoen wisselen… (nu ja, jullie begrijpen ondertussen wel hoe het in z’n werk gaat). Dat allemaal ter animatie van de rustoordlingen die vanuit hun refter konden meekeuren… of lachen, want “liepter dô wel nie weer één met twee verschillende schoenn roend zeker. André is mezienke mee met de mode. Pertank, van de garde moet ie ossan twi dezeste gôn andoen. Wa wit da joenk dô nu van.”
… na een rondje of vijf lag er een stapel flitsend gekleurd schoeisel naast de winkelman … en nam ik het eerstgepaste paar mee. Zwarte. Het waren veruit de lelijkste (een nachtmerrie voor reclamemakers), maar ze pasten perfect (die demping, die steun, dat afrollen).

nieuwe loopschoenen

(en als ze ooit veranderen in een stel spierwitte spikes, dan komt u dat hier ook wel te weten)
(met dank aan de jury, voor het bevestigend knikken en het geduldig wachten)

1 reactie so far
Plaats een reactie

nou ja, ik heb ook pas nieuwe schoenen gekocht. ik had uiteindelijk ook liever niet met oranje schoenen de deur uitgegaan, maar hey, als ze goed zitten, zitten ze goed.

Reactie door pironik




Geef een reactie

