de Staat


waslijst 2007 (stokje)
december 31, 2007, 18:39
Filed under: In en om de tuin, Muziek | Tags: , ,

gekregen van Guy… 

3 artiesten die ik in 2007 leerde kennen
Leren kennen moet hier  wel met enkele korrels zout genomen worden, van de onderstaande artiesten/fenomenen/groep heb ik – met uitzondering van Rudy T. wereld – slechts 1 cd in huis (er valt nog zoveel te ontdekken.

1/ Rudy Trouvé
Ik wist dat hij bij dEUS gespeeld had – maar zo zijn er nog, en ook schilderde (ik hou van zijn stijl maar kan me zelden vinden in z’n onderwerpen)… maar die gast z’n nevenprojecten zijn het ontdekken waard… (al ben ik daar nog maar pas aan begonnen)

2/ Mercelis
Dé ontdekking van de songwriters-avond in Meise, ik moet de goddeau-mensen soms ook eens op hun woord geloven. (zeg ik nu, maar het zal er waarschijnlijk toch niet van komen, ha)

3/ The Velvet Underground
In het voorjaar (denk ik) de banaan in huis gehaald… en het is niet te geloven dat het een plaat uit 1967 is, de tandem Reed-Cale is redelijk indrukwekkend.
Later op het jaar ook Circus van John Cale gekocht, maar die gaf niet wat ik er van verwachtte.

3 dingen die ik niet licht zal vergeten
Vergeten is één van mijn specialiteiten, ik kan het zelfs op commando … en maak daar ook gretig gebruik van … met als gevolg dat ik mij nauwelijks iets herinner van voor 2002 … toen ik me voornam terug van nul te beginnen en eindelijk eens deftig uit te maken wat nu schoon, geweldig en/of fantastisch vond … dat jaar dan ook een massa gelezen, bekeken en beluisterd (als je in 3 mediatheken lid bent kan je veel cd’s en boeken ontlenen).
De tijd heeft de relativiteit ervan aangetoond, maar ik had tenminste een basis verkregen waarop er stevig gebouwd kon worden.
… maar over het algemeen vergeet ik op een iets beperktere schaal…
Zijn me dit jaar toch bijgebleven:

1/ Het feit EINDELIJK verhuisd te zijn. Hoef ik tenminste de ‘en wanneer verhuis je’-vraag niet meer te horen. Waanzinnig veel mensen gaan er blijkbaar van uit dat je zoiets plant (volgens mij gebeurt het gewoon). Sommigen hebben echt hun hele voorraad credits opgebruikt door het blijven stellen van die vraag (branden mogen ze).

2/ Hooligans bezoeken ook wel eens een concertzaal… En hebben al doende mijn beleving van de ghinzu-doortocht in de AB verknald.

3/ De ‘ow fuck’ van een maat toen we terugfietsten na een concert. Na die ‘ow fuck’ ging ie bewusteloos tegen de grond. Ik wist dat het wel eens kon gebeuren (de mens moet er niet voor gedronken hebben), maar het blijft een speciale gebeurtenis.
… gelukkig waren er enkele voorbijgangers om hem mee opzij te leggen
… en de reactie van andere langslopers (“hé, hier ligt er nog ene, maar nu zonder helm”) was hilarisch.

3 stommiteiten/blunders/schaamtelijkheden
1/ Zelfs je privé-telefoon opnemen met het standaardzinnetje van op het werk. (Ik ben een gewoontedier (toch nog))

2/ Verliefd worden is zalig, maar niet altijd een goed idee (en  toch).

3/ Nog te veel te snel content te zijn, en niet enkel met blogberichten maar in het algemeen.

3 dingen waar ik trots op ben
1/ Uiteindelijk handiger te zijn dan ik dacht… Het plaatsen van die binnendeuren ging voorbij alle verwachtingen (’t Zal aan de teamleden liggen).

2/ Van een aantal berichten op mijn vorige blog ben ik heel content.

3/ Na het verhuizen zonder probleem overleefd (verder dan spaghetti was ik voordien nog niet gekomen)

3 gekochte of gekregen dingen
Ik heb het gevoel dat ik het afgelopen jaar niks anders gedaan heb dan geld uitgegeven, maar om er toch 3 te kiezen…
1/ In de categorie ‘uitzet’: een vaatwasmachine (en een wasmachine, en een droogkast), het massief eiken werkblad van m’n keuken, het hoogpolig wit ikea-tapijt, …

2/ In de categorie ‘media’: te veel cd’s (maar wel vrij goedkoop, de gemiddelde prijs gaat onder de  10 euro)

3/ In de categorie ‘diversen’: chocoladecake

3 mensen die dit stokje van mij krijgen
Pironik, Marian en Flor

8 reacties so far
Plaats een reactie

Even geduld. Dat lijstje kost tijd. Maar waarom ging die maat van je dan tegen de vlakte.

Reactie door Marian

*Grinnik* ik heb de lijst gehaald…

En om op Marian’s vraag te beantwoorden had ik hier een tekst getypt met gekke gedachtesprongen, over het feit dat ‘tegen de vlakte’ gaan één van mijn (vele) hobby’s was. Maar zal het maar normaal houden…

Ik lijd aan een aandoening waardoor mijn bloeddruk zonder voorafgaande waarschuwingen opeens wegzakt. Wat meestal een kortstondig bewustzijnsverlies veroorzaakt. Ook wel een syncope genoemd. Niets speciaals, maar vervloekt lastig.

Reactie door Mars

ok, binnenkort.

Reactie door pironik

blij dat ik je kon helpen met je handigheid, marc. En we hebben ze er gvdomme in gekregen, hé! 😉
Happy new!

Reactie door elke

… al kunnen onze (de-)montagetechnieken wel nog wat verfijnd worden 🙂
(zou er een doe-het-zelf-variante bestaan voor ‘resultaatvoetbaal’?)
tot morgen!

Reactie door Marc

Hij staat er.

@Mars: Dat lijkt me zeker lastig.

Reactie door Marian

dank je

Reactie door Marc

[…] • • • Pieter • • • • Nadine • • • Marc Ionesque qui l’a refilé à : • • • • Pironik • • • […]

Pingback door BorisSchapira.com » 3×5, la chaine qui envahit la blogosphère




Geef een reactie

