de Staat


Whenever I get gloomy with the state of the world
december 27, 2007, 00:58
Filed under: Film / TV / Radio | Tags: , , ,

…terwijl mijn muzikale voorkeur, euh… langzaamaan verpopt… blijft deze voor films wat ze was… of waar ze was… in de afdeling onomschreven (aka ‘we zien wel wat er voorbijkomt, en of dat dan gesmaakt wordt’)

Misschien is dit een tijd om goede voornemens te maken… en het komende jaar een lijstje aan te leggen met films die ik goed vind graag zie. Of neen, ik maak daar geen goed voornemen van, die zijn er namelijk enkel om je er niet aan te houden, en om een jaar later bij de volgende overgang weg te lachen en te vervangen door iets gelijkaardigs… of gewoon te vergeten …
…en en in dat geval ga ik beter voor iets als ‘regelmatiger het gras maaien’. Mijn 3m² groot en pokkelelijk geelbetegeld koertje zal er content mee zijn.
Nochans zou mijn lopen wel een goed voornemen kunnen gebruiken (en ik merk dat de buitentemperaturen willen meehelpen aan de realisatie ervan), er vallen namelijk beloftes waar te maken, en als we zelf ergens een hekel aan hebben, dan is het wel aan mensen die hun beloftes niet nakomen … ze denken waarschijnlijk dat het eens gans jaar oudejaar is (sommige mensen zien er ook het hele jaar uit als op een nieuwjaarsochtend-bijna-middag)… en laat ik nu net beloofd hebben oostende-brugge mee te lopen, en 2 maart blijft geen 2 maanden vooruit liggen… (tijdmachines blijven moeilijk te vinden, professor B, we need you bad)

Maar een lijst films dus… (algemeen)

  • Love Actually,
  • Before Sunset/Before Sunrise,
  • Anyway the wind blows,
  • Lost in translation,
  • La meglio gioventù,
  • A nightmare before christmas,
  • eternal sunshine of the spotless mind,
  • matrix,
  • die zwart-wit film waar de personages op het einde vervellen en kleur krijgen (ik dacht dat die palookaville heette, maar google heeft geen resultaten in die richting),
  • 12 monkeys,
  • The house of the flying daggers

  • (dergelijke dingen, een waarschuwingsbordje zal niet nodig zijn, of net wel)

en van 2007:

  1. Das leben der anderen,
  2. Die Fälscher,
  3. Persepolis,
  4. Dagen zonder lief
  5. Copying Beethoven…

(en wat een draak van een blogpost is dit, ik weet het)

4 reacties so far
Plaats een reactie

van dit jaar: ‘das leben der anderen’ moet ik nog altijd zien. ‘persepolis’ vond ik eigenlijk teleurstellend. als ik er twee moest kiezen dan werden het ‘du levande’ en ‘stellet licht’. al moet ik erbij vertellen dat bij beide films nog voor halfweg iemand de zaal verliet. boe, pretentieuze films!

Reactie door pironik

hmm,
moet wel zeggen, ik hou erg van Satrapi’s (teken)stijl…
+ Stellet licht komt hier pas in januari uit, het lijkt wel alsof brugge weer een eind achterkomt 😉 (en de trailer kwam hier ook arty over, … maar de dietsch klinkt wel super)
+ ik ben nog wel benieuwd naar Die Fälscher

Reactie door Marc

ja, die fälscher, ik ook.
enne, stellet licht, onbegrijpelijk gedrag, traagste film ooit, en nu herinner ik me dat ik me wel geërgerd heb aan bijv. de veel te symmetrische portretschieterij. bij nader inzien, ge zoudt beter thuisblijven… 🙂
(en toch is hij blijven hangen.)

Reactie door pironik

smallville, kan het die zijn? (ik zal er eens over denken tegen 3januari zie)

Reactie door elke




Geef een reactie

