de Staat


Over kontzwaaierij en realiteitshazen

Het is de schuld van V. We hadden het over terug naar school gaan, opnieuw studeren, deze keer de opleiding die al die tijd al sensueel met haar kont stond te zwaaien, ik dacht.
“Dat is toch helemaal niet haalbaar”, zei ik, “Ik kan geen 3 jaar van mijn spaarcenten leven.”
“Er bestaan daar steunfondsen voor”, zei ze…
en toen was het te laat,
stel je voor dat het echt kon, man-man-man…

Bij het thuiskomen had de realiteitshaas me al ingehaald en waren de plannen al bijgesteld tot een 2 jaar avondschool-versie, en moest er toch nog eens geïnformeerd worden bij oud-studenten (de contactpersonen die in de school-folder vermeld stonden gaven geen bevredigend antwoord – dezelfde folder mailen en schrijven dat “dit is was je zoekt” is niet overtuigend). Het is niet de bedoeling aan iets te beginnen dat maar half-half is wat het helemaal zou moeten zijn. E. had het (in een ver verleden) ook gevolgd dacht ik, maar die was op reis, en wij hebben adsl. Dan maar een mailtje richting M. van F. die in dezelfde school hetzelfde in dagonderwijs gevolgd had. Uit zijn antwoord en ervaring bleek dat er heel veel aandacht ging naar onderdelen die ik al ken (daarom niet altijd in de meest recente versie, maar ik ben arrogant genoeg om te denken dat de overstap een stukje taart is). Typografie bleef dan nog over, en creatief ontwerpen, maar hoezeer dat laatste ook in m’n ogen glinsterde, ze konden me niet meer verleiden, dit zou het niet worden. Er moest verder gezocht worden.

B van bij V. zei dat er niks was, dat hij ook al gezocht had.
Er volgde een ‘dat gaan we nog wel eens zien’-moment.
Naar de basis, marc! Terug naar de basis, wat zoek je?
Na een verlicht moment en wat klikwerk staan we uiteindelijk hier:
Vrije grafiek‘ aan de stedelijke academie (om de technieken die ik daar leer te versmelten met mijn digitale tekenskills [kuch-kuch])
… in combinatie met …
Initiatie in de grafische sector‘ bij syntra-Brugge (omdat het een heel interessant programma is – zowat de lijm tussen alle afdelingen, en ze hebben het ook over vormbeleving en trends en beheer en organisatie…)
Over de vrije grafiek moet S.-van-de-intrigerende-prenten nog uitgehoord worden, maar het zie er zeer aantrekkelijk uit…

(wordt vervolgd)


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

