de Staat


Zweeds gaan (2)
juni 9, 2007, 20:49
Filed under: Huiswerk | Tags: , ,

Een tante had het enkele weken terug nog gezegd. “Als je naar Ikea gaat blijk je thuis altijd wel een onderdeel tekort te komen”. Ze bedoelde daar geen chronisch schroeventekort mee. Wel dat product X enkel werkt in combinatie van product Y, en dat zoiets voor een leek niet altijd duidelijk is. Ik had het hoofd geschud, “mij overkomt het niet hoor, bij een keuken stellen die Ikea-mensen zelf de bestellijst samen, ik moet me geen zorgen maken”.
Dacht ik.

Een week geleden bracht de Zweedse gigant een miljoen kartonnen dozen (met een keuken in). Het was de tweede poging. De week ervoor was de straat te klein voor hun wel erg grote camion (de brugse binnenstad is soms zelfs voor de Stanley’s van de autostrade ondoordringbaar). Maar vorige week zaterdag stonden ze daar dus terug, met camionette… en zonder werkbladen. Toen ik mijn bestelling plaatste schakelden ze net over naar een bredere soort (62cm ipv 60,6cm), maar konden ze die nog niet selecteren in hun computerprogramma. Het bestelhulpmeisje had dan maar onderaan de bestelbon een opmerking gemaakt dat “Werkbladen (1×126 & 2×186) eik 62 diep Moeten nog worden toegevoegd aan COD (wegens niet leverbaar op dag van bestelling)”, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
En dan rijdt een mens nog maar eens 100km op en af naar daar… en brengt ondertussen ook 4 taboeretjes, keukenverlichting (de indirecte had ik al), een staanlamp en opbergboxen mee. (het is een verkoopstruc, ik zeg het je, en hij werkt – bij mij) Dus mocht u zich afvragen waarom de autostrades dichtslibben en die Ikea parking altijd volstaat…😉
Eenderhoe, als de installateurs over een week ofzo komen puzzelen zal alles klaarstaan.

Maar dat is allemaal maar bijzaak. In de ‘o-oh, voor die gasten komen moet dit en dat ook in orde zijn’-rush is mij pa deze week ‘op de werf’ geweest (om eens te zien waar ‘die venstertablet’ moest komen – en voor de insiders, hij begint te geloven in cement). Ik wist niet wat me overkwam, mij pa die ging helpen (2de keer in 5 jaar) en daarbij nog positief was over wat hij daar zag (1ste keer).
Hoort hier een “alles komt goed”?
Ik denk het wel!
(het overkomt me)


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

