de Staat


Perpetuum Mobile (20km door Brussel)
mei 2, 2006, 20:26
Filed under: Sport | Tags: , , ,

Perpetuum Mobile (Einstürzende Neubauten)

Knetter en sprankel, veter en loop!
Aan degenen die nog niet ingeschreven zijn voor de 20km door Brussel: de 25000 startplaatsen zijn uitgedeeld. ’t Zal voor volgend jaar zijn.

Gisterenmorgen (1 mei) heb ik mijn conditie voor het eerst serieus getest. Serieus testen hield in dat ik deze keer wat tijden heb opgenomen (maar geen chrono of hartslagmeter heb gebruikt, dat zal voor volgende keer zijn). Serieus testen hield ook in dat ik de regen – nat en met de massa – niet aanhaalde als excuus om de training op te schuiven. 16km stond er op het programma. Vanuit Zeebrugge naar Ramskapelle en terug naar Zeebrugge voor twee plaatselijke rondjes.
De eerste 5km waren zoals gewoonlijk de traagste (26min).  Dat komt omdat ik er voor kies om slechts beperkt op te warmen en dan met een rustige start niks te forceren. 26 minuten was een goeie start met het oog op een 5min/km ritme dat ik op 28mei in Brussel wil aanhouden (waardoor ik op een eindtijd van 1u43min zou uitkomen, het parcours is iets langer dan 20km).
Bij de doorkomst aan het 10km-punt in 50min vond ik wel een extraatje verdiend te hebben en stond mezelf toe wat sprankelend’er met de energie om te gaan. Het kon geen kwaad, twas biobrandstof (4 boterhammen met bosbessenconfituur en water).
De afsluitende 6 kilometer gaan lekker vlot, in 27 minuten zitten ze erop. Eindtijd 1u17min.

Ik ben content van de training. Kon na de opwarmkilometers een constant ritme aanhouden. Het komt er de volgende weken nu op aan nog 4km bij die 16 van gisteren te kweken.

Rhythm is Deified (Magnus)


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

